2019-01-17

Psifos kompetensdagar 2019

Med hopp om att få bidra till en god hälsa önskar vi er välkoma tillkompetensdagarna 11-13 september 2019 i Västerås!

Hösten 2019 arrangeras Psifos kompetensdagar av skolpsykologerna i Västerås kommun i samarbete med Sveriges nationella förening för psykologer i förskola och skola.

Temat för årets kompetensdagar är hälsofrämjande och förebyggande arbete i skola och förskola och hälsofrämjande aktiviteter kommer gå som en röd tråd genom hela arrangemanget. Kompetensdagarna anordnas därför i fantastisk sjönära miljö och med goda möjligheter till umgänge, nätverkande och härliga hälsofrämjande aktiviteter. Gå in på www.steamhotel.se och inspireras.

Mer information om program och anmälning kommer under våren men redan nu kan vi locka med namn som Patricia A. Jennings, Peter Währborg, Malin Green Landell, Gunilla Carlsson Kendall tillsammans med Anna Borg och Annika Dellholm. För att inte tala om Psifos styrelse som kommer erbjuda fördjupning i och diskussioner kring Psifos kvalitetsmodell för psykologers arbete i elevhälsa.

Vi ses på Steam Hotel i september!