2018-08-23

Projekt för att motverka psykisk ohälsa bland unga

Vi är stolta över att vårt påbörjade projekt för att motverka psykisk ohälsa hos barn och unga har tagits upp som ett gott exempel under en konferens i FN. Temat för workshopen, där projektet presenterades, tog upp hur unga i samarbete med organisationer använder kreativa och tekniska lösningar för att lösa olika problem.

Detta är ett gemensamt projekt som vi driver tillsammans med Lärarnas Riksförbund och Sveriges Elevkårer och består av att ta fram och förvalta en webbplats för ungdomar, vårdnadshavare och skolpersonal i frågor som gäller barns och ungdomars psykiska hälsa. Webbplatsen kommer även att innehålla råd och tips på lokala mötesformer och aktiviteter som motiverar och engagerar.

Projektet presenterades av Dr. Judy Kurianski som representerar ”International Association om Applied Psychology” (IAAP) där förbundet är medlem. IAAP har i sin tur en representant i FN:s organisation ”NGO Relations Unit” som verkar för att föra samman FN:s verksamhet med olika ideella verksamheter.

Till minne av Göran Hornemann

2019-03-20

Tidigare styrelseledamot och vice ordförande Göran Horneman gick bort den 15 februari 2019.

Förbundet välkomnar löneförhandlare på löneutbildningsdag

2019-03-08

Löneförhandlarrollen är ett viktigt förtroendeuppdrag. Därför har Sveriges Psykologförbund en...

Medlemsrådgivningen stänger tidigare 7 mars

2019-03-06

Torsdag den sjunde mars stänger Medlemsrådgivningen tidigare på grund av byte av telefoner....

Är du psykolog och jobbar på Arbetsförmedlingen?

2019-02-22

Stora Psykologpriset delas ut i närvaro av H.K.H. Prins Daniel