2021-10-19

Förbundets årsrapport finalist till Publishingpriset

Nu är årets finalister till Publishingpriset 2021 klara. Bland finalisterna finns både Psykologförbundets Årsrapport 2020 samt förbundets medlemstidning Psykologtidningen.

Psykologförbundets har sedan 2018 tagit fram en tryckt och digital årsrapport om organisationens verksamhet. Nu är Årsrapporten 2020 – Kongress & Corona en av finalisterna till Publishingpriset 2021, inom kategorin Årsredovisningar/Verksamhetsberättelser. Även Psykologförbundets medlemstidning, Psykologtidningen, är nominerad i kategorin Medlemstidningar Yrke.

Priset är en tävling för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker på svenska eller engelska. Juryn består av verksamma kommunikatörer såsom fotografer, grafiska formgivare, filmproducenter, journalister, redaktörer och UX designers. Vinnarna koras vanligtvis på en prisgala, men i år sker den, på grund av pandemin, digitalt den 17 november.

Publishingpriset är genom sin breda bedömning och sitt omfattande tävlingsområde Sveriges mest heltäckande kommunikationstävling.

Här hittar du Årsrapport 2020 – Kongress & Corona

Här hittar du Psykologtidningen

Här är finalisterna till Stora Psykologpriset

2021-12-06