2021-11-11

Kristina Taylor invald i Sacos styrelse

På Sacos kongress i Stockholm valdes Psykologförbundets ordförande Kristina Taylor till ny ledamot i Sacos styrelse.

- Det är hedrande att tillsammans med övriga i den nyvalda styrelsen få kliva in i arbetet med att genomföra den inriktning för framtiden som kongressen beslutat om. Särskilt motiverande för mig är att bidra till att vi tillsammans inom Saco gör de federationsgemensamma värderingarna till mer än ord, för att nå en stärkt intern samling och ökad extern kraft, säger Kristina Taylor, ordförande Psykologförbundet.

Sittande ordförande i Saco, Göran Arrius, omvaldes till Sacos ordförande i ytterligare fyra år. Dessutom valdes tio ledamöter till styrelsen, varav fyra är nyval.

Ulrika Lindstrand, ordförande för Sveriges Ingenjörer, är nu första vice ordförande för Saco. Tobias Olsson, förbundsdirektör på Sveriges Arkitekter, Kristina Taylor, ordförande för Sveriges Psykologförbund och Cecilia Winberg, ordförande för Fysioterapeuterna, valdes in som styrelseledamöter. Samtliga styrelseledamöter som valdes in var valberedningens förslag.

Här är finalisterna till Stora Psykologpriset

2021-12-06

Här kan du följa direktsändningen av Stora Psykologpriset med Per Naroskin

2021-12-03