2021-11-11

Kristina Taylor invald i Sacos styrelse

På Sacos kongress i Stockholm valdes Psykologförbundets ordförande Kristina Taylor till ny ledamot i Sacos styrelse.

- Det är hedrande att tillsammans med övriga i den nyvalda styrelsen få kliva in i arbetet med att genomföra den inriktning för framtiden som kongressen beslutat om. Särskilt motiverande för mig är att bidra till att vi tillsammans inom Saco gör de federationsgemensamma värderingarna till mer än ord, för att nå en stärkt intern samling och ökad extern kraft, säger Kristina Taylor, ordförande Psykologförbundet.

Sittande ordförande i Saco, Göran Arrius, omvaldes till Sacos ordförande i ytterligare fyra år. Dessutom valdes tio ledamöter till styrelsen, varav fyra är nyval.

Ulrika Lindstrand, ordförande för Sveriges Ingenjörer, är nu första vice ordförande för Saco. Tobias Olsson, förbundsdirektör på Sveriges Arkitekter, Kristina Taylor, ordförande för Sveriges Psykologförbund och Cecilia Winberg, ordförande för Fysioterapeuterna, valdes in som styrelseledamöter. Samtliga styrelseledamöter som valdes in var valberedningens förslag.

Mind öppnar telefonlinje för flyktingar

2022-05-23

Minds Refugee Line är till för den som flytt krig, konflikt eller katastrof och befinner sig i...

Efterlängtad fysisk Rådskonferens efter tre år av digitala möten

2022-05-18

Efter tre år med digitala möten kunde ett 50-tal personer med olika förtroendeuppdrag äntligen...

Vänsterpartiet först ut i Psykologförbundets planerade politikerträffar

2022-05-04

Den 28 april hade Psykologförbundet det första i en rad planerade samtal med politiker från...

Svenska kyrkan: konflikten avblåst

2022-05-04

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation Skao har antagit medlarnas bud, och nya kollektivavtal fö...

Nytt avsnitt ute nu av Psykologförbundets podcast!

2022-05-03

Avsnitt två av Psykologförbundets podcast har temat: ”Hur ska vi säkerställa barns och ungas...