Dags att prisa en ung forskare

Äran och 50 000 kronor ska delas ut till en ung forskare i psykologi. Varje år vid den här tiden är Sveriges Psykologförbund, tillsammans med Nationalkommittén för psykologi som tillhör Kungliga Vetenskapsakademin, med om att dela ut pris till unga forskare.

-Vi är angelägna om att det delas ut pris till unga framgångsrika forskare i psykologi, därför är vi med om att hålla i organisationen runt priset, säger Psykologförbundets ordförande Anders Wahlberg, som själv kommer att vara på plats på prisutdelningen.

Prisutdelningen sker i samband med symposiet “Sustained motivation and health across the working lifespan”, som äger rum på Kungliga Vetenskapsakademin den 23 januari i Stockholm.

Nationalkommittén för psykologi är slutna till International Council for Science med syftet att främja forskning, utbildning och utveckling inom psykologiämnet,  samt att representera Sverige i den internationella sammanslutningen för psykologisk vetenskap, International Union for Psychological Science.

Mer information om symposiet och prisutdelningen: www.kva.se

ICP2020 är framflyttad till 2021

2020-04-03

På grund av Coronaviruset covid-19-pandemin har International Union of Psychological Science...