2021-09-07

PS-kongressen i Uppsala ställs in

Det blir ingen fysisk PS-kongress i Uppsala. Projektledningen har beslutat att ställa in men erbjuder i stället en digital föreläsningsdag.

- Det är med stor sorg i hjärtat som vi nu meddelar att rådande situation med covid-19 förhindrar oss från att kunna genomföra PS21 i Uppsala som planerat, skriver projektledningen i ett Facebook-inlägg.

PS21 skulle i år ha arrangerats i Uppsala mellan den 1–3 oktober, men på grund av den ökade smittspridningen tillsammans med Folkhälsomyndighetens restriktioner har ledningen fattat beslutet att ställa in den fysiska kongressen.

I stället arrangeras, lördagen den 2 oktober, en digital föreläsningsdag, som kommer att ledas av psykologstudenterna Jonas Tejde och Gustaf Wennerlund. Föreläsningen är gratis och vänder sig till alla intresserade.

PS-kongresserna, som vänder sig till psykologstuderande och PTP-psykologer, arrangeras årligen av psykologstudenter vid landets olika lärosäten. Kongresserna har olika teman och lockar vanligtvis 700 personer. Vilket lärosäte som tar över stafettpinnen för att arrangera PS22 kommer troligtvis kunna presenteras på föreläsningsdagen den 2 oktober. Mer info hittar du på: PS21.se

Psykologförbundet är guldsponsor för PS21.

Här är finalisterna till Stora Psykologpriset

2021-12-06

Här kan du följa direktsändningen av Stora Psykologpriset med Per Naroskin

2021-12-03