2021-09-07

PS-kongressen i Uppsala ställs in

Det blir ingen fysisk PS-kongress i Uppsala. Projektledningen har beslutat att ställa in men erbjuder i stället en digital föreläsningsdag.

- Det är med stor sorg i hjärtat som vi nu meddelar att rådande situation med covid-19 förhindrar oss från att kunna genomföra PS21 i Uppsala som planerat, skriver projektledningen i ett Facebook-inlägg.

PS21 skulle i år ha arrangerats i Uppsala mellan den 1–3 oktober, men på grund av den ökade smittspridningen tillsammans med Folkhälsomyndighetens restriktioner har ledningen fattat beslutet att ställa in den fysiska kongressen.

I stället arrangeras, lördagen den 2 oktober, en digital föreläsningsdag, som kommer att ledas av psykologstudenterna Jonas Tejde och Gustaf Wennerlund. Föreläsningen är gratis och vänder sig till alla intresserade.

PS-kongresserna, som vänder sig till psykologstuderande och PTP-psykologer, arrangeras årligen av psykologstudenter vid landets olika lärosäten. Kongresserna har olika teman och lockar vanligtvis 700 personer. Vilket lärosäte som tar över stafettpinnen för att arrangera PS22 kommer troligtvis kunna presenteras på föreläsningsdagen den 2 oktober. Mer info hittar du på: PS21.se

Psykologförbundet är guldsponsor för PS21.

Mind öppnar telefonlinje för flyktingar

2022-05-23

Minds Refugee Line är till för den som flytt krig, konflikt eller katastrof och befinner sig i...

Efterlängtad fysisk Rådskonferens efter tre år av digitala möten

2022-05-18

Efter tre år med digitala möten kunde ett 50-tal personer med olika förtroendeuppdrag äntligen...

Vänsterpartiet först ut i Psykologförbundets planerade politikerträffar

2022-05-04

Den 28 april hade Psykologförbundet det första i en rad planerade samtal med politiker från...

Svenska kyrkan: konflikten avblåst

2022-05-04

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation Skao har antagit medlarnas bud, och nya kollektivavtal fö...

Nytt avsnitt ute nu av Psykologförbundets podcast!

2022-05-03

Avsnitt två av Psykologförbundets podcast har temat: ”Hur ska vi säkerställa barns och ungas...