Välkommen till inspirationsdag på tema arbetsmiljö!

Tisdag 9 maj klockan 09.30 - 15.00

På dagen deltar Elinor Schad, Sveriges Psykologförbunds 2:e vice ordförande och ansvarig för tidigare arbetsmiljökartläggning, Elin Eos, ombudsman på förbundet som bevakar arbetsmiljöfrågor och utbildar skyddsombud, Maria Enggren Zavisic, förbundets utredare och nätverkets kontaktperson tillsammans med nätverkets styrgrupp och lokal inspiratör!

Förmiddagen ägnas åt att samla kunskap. Vi lyssnar till Elinor och Elin på tema arbetsmiljö för psykologer, lagstiftning, föreskrifter och deras konsekvenser i praktiken. Vi gruppdiskuterar sedan för att kartlägga våra egna arbetsmiljörisker och skyddande faktorer.

Eftermiddagen inleds med ett gott exempel ur vilket vi hämtar inspiration till en diskussion om åtgärder och påverkan. Vi sorterar avslutningsvis förslag för alla nivåer, från vad vi kan gå tillbaks till våra arbetsplatser och förändra redan idag till hur framtida lagstiftning kan behöva ses över eller förbundets arbete inriktas. Dagen kommer också ha direkt koppling till arbetsmiljökartläggningen som genomförs i vår, som kommer resultera i konkret stödmaterial till dig som medlem!

Så kom för inspiration, var med och påverka, och framför allt, träffa primärvårdskollegor från hela landet! Har du inte möjlighet att komma till Stockholm kan du delta via länk. Vi tar oss friheten att kontakta er som anmäler er från samma ort för att ge er möjlighet att samlas i gemensam lokal för gruppdiskussioner.

Tider
09.30 - 15.00  Lunchpaus 11.45-12.45
Fika serveras från kl 09.00 och efter 15.00. Vi äter lunch på närliggande restaurang.

Lokal

Psykologförbundets lokaler Vasagatan 48, Stockholm (Kan komma att ändras vid stort intresse)

Kostnad
300 kr för deltagande på plats, fika och lunch ingår. Gratis för Skypedeltagare.

Varmt varmt välkommen!

För nätverkets styrgrupp, Annalena Pejok