Medlemsförmåner

Som ansluten till Psykologföretagarna omfattas du av en företagsförsäkring som inkluderar lagstadgad ansvars- och patientförsäkringen. Du erbjuds också en kostnadsfri försäkringsgenomgång av ditt försäkringsskydd, har möjlighet att ansluta dig till Hitta en psykolog på Psykologiguiden.se och kan få psykologspecifik företagasrådgivning.

Patient- och företagsförsäkring

(Ingår i medlemsavgiften)
Som medlem i Psykologföretagarna omfattas du av en patient- och företagsförsäkring hos Moderna Försäkringar. Den omfattar:
lagstadgad ansvars- och patientförsäkring, egendoms-, följdskade-, överfalls-, förmögenhetsbrotts-, tjänsterese-, och krisförsäkring.
(Alla aktiva delägare i företaget måste vara medlemmar i Psykologföretagarna för att försäkringen ska gälla.)
äs mer här

Obs! Fr om 1 december 2023 erbjuds försäkringen via Svedea. Information skickas ut till medlemmar som berörs av bytet.

Psykologiguiden

Psykologiguiden kan privatpersoner, företag och organisationer hitta privatpraktiserande legitimerade psykologer inom olika verksamhetsområden. Psykologiguiden har över 10 000 unika besökare per dag och ger dig som privatpraktiserande psykolog en unik möjlighet att nå ut till fler uppdragsgivare. Psykologföretagare betalar en subventionerad avgift om 32 kr/mån för att synas under Hitta en psykolog på Psykologiguiden. Anslut dig genom att gå in på Psykologiguiden och fylla i dina företagsuppgifter.

Sjuk- och pensionsförsäkringar - Kostnadsfri genomgång

Sjuk- och pensionsförsäkring är en viktig pusselbit för en tryggad ekonomi för dig som egen företagare om du blir sjuk och när du går i pension.
Psykologföretagarna erbjuder kostnadsfri genomgång av ditt försäkringsskydd via våra försäkringsrådgivare.

För frågor om Pension- och Personförsäkring kontakta:
Söderberg & Partners
John Jansson
john.jansson@soderbergpartners.se

Rådgivning

Via rådgivningen på Psykologförbundet får du som är ansluten till Psykologföretagarna psykologspecifik företagsrådgivning. Det kan gälla till exempel frågor inom hälso- och sjukvårdsjuridik, systematiskt kvalitetsarbete, arvoden och GDPR.

Upphandlingsbevakning

Du hittar aktuella upphandlingar på Visma Opics hemsida